Oh kahwin!

Baru baru ni keluarga abg shahrul (tunang akak aku) datang hantar duit perkahwinan
Sedar tak sedar dah nak kawen akak aku
dulu kecik2 dok same2 main masak masak,main kotor,kene sebat same2, becakar 24 jam tibe2 dah nak kawen dah die
cakap pasal kawin ni,aku sebenanye amat la jahil bab bab kawin nih.
sebab ape aku jahil?yeah sebab adat melayu
adat yang banyak belanggar dengan hukum islam..toksah pura2 wat tak tau.bende depan mata kot
zaman sekarang kalo duit hantaran tu takde atas seploh ribu orang dah tak recognized tu macam kawen dah.
dalam islam ade ke tetap syarat nak duit hantaran atas seploh ribu?takde lah wahai cik akak dan cik abang
tu sume adat melayu jek
adat yang dah macam disalahgune oleh masyarakat terutamenye orang melayu la
sapo lagi kan?
kawin zaman sekarang orang lebih untuk menunjuk nunjuk..khemah tu kalau boleh macam khemah raja dah kadang2 aku tengok..pelamin macam tempat orang bunian punye mahligai dah.
aku bukan ap..kesian tengok orang2 yang menguruskan hal2 kawin ni sebenanye.
sape lagi kalau bukan mak bapak kan?
sian tengok diorang penig kepala pikir pasal duit untuk anak2 nak kawin..haihhhh
entahlah...bukan tak boleh mewah2 ni sebenanye tapi kalau nak mewah2 tu janganlah terpesong niat tu semata mata kerana allah. kawin la ko mewah tahap gaban tapi janganlah niat nak berlagak n ego.
Dan yang paling penting ikut kemampuan =)

Aku kawin nanti camne?ontahlah..ikut la ape yang aku mampu...hehehehe
tapi yang paling pentingnye, ade ke orang nak kawin dengan aku?



*forever alone*

1 comments:

aty said...

ade je orng nk kawin ngan ko nanti...
hahahaha..=D

Post a Comment

 
Copyright © +Constant ApeQ+