+Aku.Dia.Kami+

Petang jumaat 29 januari 2010
tepat jam 1.10 petang aku turun dari kereta
menuju destinasi aku..amat mudah..lurus je jalan ke destinasi aku
dalam perjalanan,aku nampak ramai 'KAMI'..
cukup ramai 'KAMI'..aku pulak rasa janggal
tiba-tiba,aku nampak 'DIA'..
terpinga-pinga keseorangan...
kenapa?
'DIA' takut ke berada dalam kalangan 'KAMI'?
atau die masih berasa asing?
aku biarkan 'DIA' seorang di situ sambil melihat telatah 'DIA'
tapi aku masih bersyukur kerana 'DIA' ada dalam kalangan 'KAMI'
biar la 'DIA' seorang..yang penting dia dah ada dalam kalangan 'KAMI'
aku ikut jalan aku yg lurus kerana masih belum sampai ke destinasi
sampai sahaja disana,lebih ramai 'KAMI' yang aku nampak
sepanjang itu juga aku cuba lihat ke semua tempat..
mencari-cari sama ada 'DIA' ada disitu ataupun tidak..
puas aku melihat,namun 'DIA' tiada..
bukan kecewa tetapi ini cabaran buat aku..
boleh ke 'DIA' bersama 'KAMI'?
memang boleh...tapi,masa menentukan segalanya
AKU.DIA.KAMI sama...jangan wujudkan jurang antara kita
rapatkan..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © +Constant ApeQ+